Belangrijke informatie over de insuremytesla verzekeringen

  • Uw voordelen op een rijtje

    U wilt uw Tesla verzekeren. Dit zijn uw voordelen ten opzichte van andere aanbieders.

    Onze Premium verzekering biedt dekking bij:
    – Wettelijke Aansprakelijkheid en Cascoschade
    – 100% nieuw voor oud (24 maanden)
    – Schade aan het laadpunt
    – Sleutelvervanging
    – Optionele bijtellingsbeschermer

    Het Tesla Security Pack is voldoende.
    Er wordt in onze verzekering geen aanvullende beveiligingseisen gesteld door de verzekeraar.

  • Kan ik ook alleen wettelijke aansprakelijkheid verzekeren?

    Nee, dat bieden wij op dit moment niet aan. U kunt nu alleen de auto Casco verzekeren. Dit wordt ook wel “All Risks” genoemd.

  • Wat is het verschil tussen de basis en de premium dekking?

    Deze tabel geeft u inzicht in het verzekeringsproduct. Wij bieden alleen de Premium Dekking.

    Basis Dekking Premium Dekking
    Eigen risico EUR 2.500 Eigen risico EUR 500 Tegen aanvullende premie kan dit eigen risico worden verlaagd naar EUR 0,00
    Extra dekkingen, zoals de bijtellingsbeschermer niet beschikbaar Extra dekkingen beschikbaar: Bijtellingsbeschermer Ongevallen inzittenden Afkoop eigen risico leenauto
    Geen dekking voor laadpunten Dekking voor laadpunten
    Geen dekking voor sleuteldiefstal Dekking voor sleuteldiefstal
    Nieuwwaardedekking voor 12 maanden Nieuwwaardedekking voor 24 maanden

     

    Op dit moment kunnen wij u alleen de premiumdekking aanbieden.
    De basisdekking komt op een later moment beschikbaar.

  • Hoe lang is de verzekering van kracht?

    De verzekering heeft een looptijd van een jaar. Wilt u eerder de verzekering beëindigen, dan werken wij daar aan mee. Log daarvoor in op insuremytesla.nl en kies voor royement. Wel rekenen wij steeds een bedrag van EUR 20,- als administratiekosten. U krijgt de betaalde premie over de niet verstreken verzekeringstermijn van ons terug gestort op het rekeningnummer waar wij ook de premie van hebben geincasseerd.

  • Voor welke periode geldt de nieuwwaardedekking?

    De nieuwwaardedekking geldt voor 24 maanden, te rekenen vanaf het moment van levering aan de eerste eigenaar.

  • Moet ik mijn Tesla nog beveiligen tegen diefstal?

    De meeste Tesla auto’s hebben standaard een security package. Als u dat heeft en uw auto netjes up-to-date houdt hoeft u verder niets te doen. Heeft uw auto geen security package? U dient zelf te zorgen voor een beveiliging conform SCM klasse 5 of gelijkwaardig. U moet dit aan kunnen tonen als er ingebroken is in uw auto of als uw auto gestolen is.

  • Welke beveiliging is er nodig op uw woning?

    Uw woning dient minimaal te voldoen aan de bouwkundige beveiligings klasse B1 (Borg). Dit komt overeen met drie minuten inbraakwerend hang- en sluitwerk of een met minimaal SKG*1 gemerkt hang- en sluitwerk.

    Heeft u een Politie Keurmerk Veilige Woning? Dan voldoet dat ook.

  • Waar vind ik mijn groene kaart?

    U kunt altijd de groene kaart downloaden als u inlogt op insuremytesla.nl. Dat kunt u ook in de auto zelf doen. Zo heeft u de groene kaart altijd bij u.

  • Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?

    Meestal staat dit op uw laatste polis vermeld. Ook kunt u aan uw huidige verzekeraar vragen hoeveel jaren dit zijn. Bent u al verzekerd bij insuremytesla.nl, dan kunt u dit zien als u inlogt. Wij controleren uw opgave via Roy-data, een landelijk systeem waarin verzekeraars van alle autobezitters de schadevrije jaren bijhouden. U kunt ook een verklaring krijgen van een bedrijfsauto van uw oude werkgever of de leasemaatschappij. Wilt u van ons een verklaring? Log dan in en download de laatste stand van zaken.

  • Wat biedt de dekking voor mijn laadpunt?

    Wij verzekeren in de premium dekking ook schade aan het laadpunt van een ander als u daarvoor aansprakelijk bent. In geval uw persoonlijke connector beschadigd raakt als gevolg van een van de in de voorwaarden genoemde gebeurtenissen vergoeden wij de schade aan uw connector, indien hier geen dekking voor is op een andere verzekering.

  • Waarom kan ik geen pechhulp meeverzekeren?

    In de Tesla service is in bijna alle gevallen al service van Tesla zelf bij pech meegenomen. Dat kunt u dan beter niet ook nog een keer verzekeren.

  • Ik heb een nieuwe Tesla gekocht, wat moet ik doorgeven?

    Log in via insuremytesla.nl en geeft aan ons door wanneer uw oude auto heeft verkocht en wanneer de dekking voor uw nieuwe auto van kracht moet worden.

  • Ik heb een andere auto gekocht, maar het is geen Tesla. Wat moet ik doorgeven?

    Insuremytesla verzekert alleen Tesla automobielen. Een verzekeringsadviseur of internetvergelijkers kunnen u helpen bij het vinden van een passende verzekering van uw andere auto. U kunt bij ons op ieder gewenst moment de verzekering van uw Tesla beëindigen.

  • Zijn de inzittenden ook verzekerd onder deze verzekering?

    Alle inzittenden, behalve de bestuurder, zijn verzekerd onder de polis. Enkel indien u aansprakelijk bent. Wilt u in geval van blijvende invaliditeit ook zorgen dat er dekking is voor de bestuurder, sluit dan ook een ongevallendekking af.

  • Hoe weet ik dat mijn Tesla verzekerd is?

    Heeft u een verzekering aangevraagd? Dan krijgt u soms eerst een voorlopige dekking. Hiermee bent u nog niet definitief verzekerd, maar mag u wel autorijden en zullen wij eventuele schade betalen. Als uw aanvraag definitief is goedgekeurd, ontvangt u de polis in het digitale insuremytesla.nl systeem. U krijgt dan van ons een e-mail dat dit voor u klaarstaat.

  • Wat is het afkopen van eigen risico voor een leenauto?

    Wanneer u een leenauto mee krijgt van de Tesla dealer heeft u altijd een eigen risico van EUR 2.500 in geval van schade. Mocht u een schade rijden met deze leenauto, dan vergoeden wij u de schade tot EUR 2.500, zodat u feitelijk geen eigen risico meer heeft.

  • Wat is een bijtellingsbeschermer?

    Mocht als gevolg van een schade het voertuig total loss worden verklaard en moet u daarom afstand doen van uw Tesla? Dan is het mogelijk dat u een nieuwe Tesla aanschaft met een, als gevolg van veranderende wetgeving, hogere bijtelling. Wij beschermen u voor de resterende looptijd voor het verschil in bijtelling. U krijgt in zo’n geval dan in één keer van ons een bedrag uitgekeerd.

  • Ik heb een schade, wat moet ik doen?

    Log direct in op insuremytesla.nl. U kunt daar de schade direct bij ons melden. Is er een derde partij betrokken bij de schade? Zorgt u ervoor dat u een Europees Schadeformulier invult. Dit formulier kunt u uploaden bij de gemelde schade. U ontvangt direct van ons een bevestiging.

  • Wat moet ik doen als mijn Tesla is gestolen?

    Als uw Tesla gestolen is, neemt u dan direct contact op met de klantenondersteuning van Tesla: (+31) 013 799 95 25. Tesla helpt u de auto te lokaliseren en zal namens Victor Insurance Nederland een forensisch expert inschakelen om uw auto terug te vinden.

  • Is de aanbieding op insuremytesla.nl ook een advies?

    Nee, u moet zelf ook kijken of alternatieven goed voor u zouden kunnen zijn. Marsh en Victor Insurance Nederland bieden u deze verzekering aan op basis van “execution only”. Dat betekent dat er mogelijk andere verzekeringen voor uw Tesla zijn, maar dat wij niet voor uw individuele situatie hebben beoordeeld of die andere verzekeringen goedkoper, uitgebreider of passender zouden zijn voor uw specifieke situatie. Wel heeft Marsh beoordeeld dat dit product voor de Tesla rijder in zijn algemeenheid een passend product is.

Verzeker uw Tesla

Leenauto? Koop het eigen risico af.